تجربه تور دبي؛ خريد كردن از بازارهاي سنتي و مدرن تجربه تور دبي؛ خريد كردن از بازارهاي سنتي و مدرن

آژانس مسافرتی آهوبال

تجربه تور دبي؛ خريد كردن از بازارهاي سنتي و مدرن

 


تجربه تور دبي؛ خريد كردن از بازارهاي سنتي و مدرن
دبي، يكي از مهم‌ترين شهرهاي «امارات متحده عربي» است.


دبي، جاذبه‌هاي ديدني زيادي دارد، مانند: برج هاي سر به فلك كشيده، مراكز خريد بزرگ، اسكي در دل بيابان، سافاري، جزيره‌هاي مصنوعي، امكانات مدرن و ... . اين جاذبه‌ها ممكن است شما را وسوسه كتند تا براي تور دبي اقدام كنيد. در اين نوشته قصد داريم درباره دبي و جاذبه‌هاي گردشگري آن با شما صحبت كنيم.

دبي كجاست؟

دبي بزرگترين شهر امارات متحده عربي است. دبي يكي از شهرهايي است كه در حاشيه خليج فارس قرار دارد. امروزه دبي، يكي از شهرهاي موفق در سطح جهان است كه از نظر اقتصادي و بازرگاني در وضعيت خوبي به سر مي‌برد. زبان رسمي مردم دبي، «عربي» است و واحد پولشان نيز «درهم» است.

آب و هواي دبي، گرمسيري است. در تابستان‌ها هواي دبي بسيار گرم و مرطوب مي‌شود. به علت نزديكي دبي به خليج فارس، رطوبت زيادي در هوا وجود دارد. شبهاي دبي كمي خنك‌تر مي‌شود؛ اما به ندرت سرما در اين شهر احساس مي‌شود!

به طور كلي دبي ۲ فصل بيشتر ندارد؛ فصل گرم و فصل گرم تر! فصل گرم، پاييز و زمستان است و فصل گرم تر، بهار و تابستان. بسياري از افراد به دليل هواي معتدل و مطبوع دبي در زمستان، در اين فصل با تور دبي سفر مي‌كنند؛ اما در اين اوقات معمولاً گردشگران زيادي در شهر وجود دارند و همه چيز گران است. در تابستان تعداد گردشگران كمتر است؛ و قيمت تور دبي تابستان هم مناسب به نظر مي رسد.

مردم دبي بسيار مهمان‌نواز هستند. در دبي مي‌توانيد فرهنگ‌هاي مختلف را ببينيد. دبي از آن مناطقي است كه از نظر غذايي به شما بد نخواهد گذشت! انواع غذاهاي ايراني، عربي و لبناني در دبي سرو مي‌شود. از غذاهاي معروف دبي مي توان به شتر شكم پر، الهريس، هوموس، فلافل، مجبوس، گجيا، تبوله، آش آسارايا و مهالابيا اشاره كرد. اگر دوست داريد بدانيد در سفر به دبي بايد از چه مكان‌هايي ديدن كنيد، ادامه اين نوشته را بخوانيد.

در هنگام سفر به دبي، از چه مكان‌هايي ديدن كنيم؟

دبي جاذبه‌هاي زيادي دارد. ۱۰ جاذبه برتر ديدني و جذاب دبي را بشناسيد:

۱- بازار طلا: دوستداران طلا و جواهرات، بايد زماني را براي بازديد از بازار طلاي دبي اختصاص دهند. در هر كدام از مغازه‌هاي اين بازار مي‌توان انواع دستبند، گردنبند، النگو، انگشتر را مشاهده كرد. اين بازار در شب ديدني‌تر هم مي‌شود، زيرا زرق و برق طلاها زير نور چراغ مغازه بيشتر هم مي‌شود. بازار طلا يكي از پرطرفدارترين جاذبه‌هاي گردشگري خاورميانه است.

۲-دبي اوت لت مال: اولين مركز خريد اوت لت در خاورميانه، دوبي اوت لت مال است. اجناس بيش از ۱۲۰۰ برند برتر دنيا در اين مركز خريد وجود دارد. افرادي كه مي‌خواهند اجناس را با تخفيف‌هاي باورنكردني خريداري كنند، بازديد از دوبي اوت لت مال را از دست ندهند. انواع كيف، كفش، لباس، عطر، جواهرات، موبايل، كامپيوتر و... با تخفيف ۳۰ الي ۹۰ درصدي در اين مكان به فروش مي‌رسد. صدها فروشگاه در اين مركز خريد وجود دارد، در نتيجه با حوصله و وقت كافي به اين مكان بياييد.

۳- باغ شگفت‌انگيز: همه هلند را به عنوان سرزمين گل مي‌شناسند؛ اما چه كسي باور مي‌كند كه بزرگترين باغ گل جهان در يك سرزمين گرم و كويري مانند دبي وجود داشته باشد؟ باغ شگفت‌انگيز، بزرگترين باغ گل جهان است كه بيش از ۴۵ ميليون گل دارد.

۴- موزه دبي: در قلعه «الفهيدي» ساختماني براي دفاع از دبي ساخته شد كه هم اكنون به موزه دبي تبديل شده است. در گذشته اين مكان، محل اقامت خانواده حاكم و مقر دولت بوده است. زماني هم به عنوان پادگان از آن استفاده مي شد. بازديد از اين مكان براي علاقه‌مندان به تاريخ و معماري سنتي مناسب است. به موزه دبي برويد و ببينيد چگونه از بلوك‌هاي مرجاني، چوب، گچ و برگ نخل خرما براي ساختن اين بنا استفاده كرده‌اند.

 

۵- نماد دوبي، برج خليفه: برج خليفه بلندترين ساختمان دنيا است. اين ساختمان ۸۲۹.۸ متر طول دارد. بسياري از گردشگران دوست دارند به سكوي بازديد برج خليفه در طبقه ۱۲۴ بروند و منظره شهر را از آن ارتفاع ببينند. نماي شهر دوبي از آن ارتفاع واقعاً شگفت‌انگيز و بي‌نظير است.

۶- ساحل جميرا: ساحل جميرا در دبي، با شن‌هاي سفيد، يكي از زيباترين جاذبه‌هاي دبي است. اين ساحل، در جاده‌ ساحلي جميرا قرار دارد. در اين ساحل زيبا امكاناتي مانند جت اسكي و صندلي‌هاي راحتي براي استراحت وجود دارد.

۷- مارينا: مارينا، يك تفرجگاه ساحلي است. يك سمت مارينا با ساختمان‌هاي سر به فلك كشيده و سمت ديگر آن با قايق‌هاي بزرگ و كوچك احاطه شده است. اگر به تفريحات آبي علاقه داريد، سوار قايق شويد و دور بزنيد.

۸- صحراگردي: يكي از مواردي كه بايد حتما در ارزانترين تور دبي ، آن را تجربه كرد، صحراگردي است. حداقل يك شبانه‌روز از سفر خود را به صحراگردي اختصاص دهيد. در اين مدت از سكوت صحرا لذت ببريد، ماسه‌هاي روان را مشاهده و لمس كنيد، آسمان صاف و پرستاره كوير را تماشا كنيد، شترسواري كنيد، در خيمه‌هاي صحرا مانند صحرانشينان زندگي كنيد و لذت سافاري را نيز بچشيد. به شما قول مي‌دهيم اين بخش از سفر خود را هرگز فراموش نخواهيد كرد.

۹- آكواريوم دبي: آكواريوم دبي، يكي از جاذبه‌هاي مشهور در دبي است. براي ساختن اين آكواريوم، مخزن بسيار بزرگي در نظر گرفته شده است. مخزن را با ۱۴۰ گونه دريايي و حجم زيادي آب پر كرده‌اند. مي توانيد به همراه خانواده در تور دبي ارزان قيمت با دنياي زير آب آشنا شويد، در ميان تونل‌هاي آكواريوم قدم بزنيد و محو تماشاي آبزيان شويد. به علاوه در آكواريوم دبي مي‌توانيد سوار قايق‌هاي شيشه‌اي شويد يا براي مشاهده كوسه‌ها با قفس به زير آب برويد. اگر اهل هيجان هستيد، اين جا مكاني براي تخليه انرژي شما است.

۱۰- پيست اسكي دبي: پيست اسكي دبي، نخستين پيست سرپوشيده در خاورميانه است. در سال ۲۰۰۵، پيست اسكي دبي افتتاح شد. پيشرفته‌ترين سيستم‌هاي خنك‌كننده در اين پيست اسكي استفاده شده است و براي توليد برف، تكنيك‌هاي خاصي به كار برده‌اند. حيرت‌آور است كه چنين پيستي در كشوري ساخته شده است كه بارش برف سالانه آن صفر است! اگر به اسكي‌سواري علاقه مند هستيد، به اين پيست اسكي هيجان انگيز برويد.

در اين نوشته شما با دبي و ۱۰ جاذبه ديدني آن آشنا شديد. اميدواريم اين مطلب از آژانس مسافرتي آهوبال شما را به سفر به دبي ترغيب كرده باشد. اگر به اين شهر زيبا سفر كرديد، از نكات گفته شده در اين نوشته استفاده كنيد و لذت ببريد. يادتان باشد كه تور دبي لحظه آخري در حال حاضر وجود ندارد چون براي سفر به كشور امارات بايد ويزاي دبي تهيه كنيد. شما مي توانيد براي اطلاعات بيشتر با شماره ۲۹۷۹۷۸۷۰ تماس بگيريد تا كارشناسان ما بهترين پيشنهادات روز بازار را براي شما تدارك ببينند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/4/6 ساعت: ۱۲ توسط:ahoobal :